Інтернет замінив бібліотеку |
Автор: Автор:Кожух Аліна
|
05.10.2013 10:39 |
Бібліотека, це те місце, де ми почали менше там бувати. Перестали читати книги. Причина в тому, що настала епоха інформаційних технологій: комп'ютерів, ноутбуків, мобільних телефонів, інтернету. Тому часто доводиться чути, що інтернет та книжка стали ворогами. Я пам'ятаю, раніше ми обмінювалися книжками, а потім обговорювали, що кому сподобалося. А тепер попросиш книгу, а у відповідь: «Скачай в інтернеті». Не всі розуміють, що читати «живу» книгу приємніше, а потім хочеться поділитися тим, що прочитав. Дуже приємно мати мову з людьми, які читають книги. Адже, книга – це скарб. В мене була велика нагода поспілкуватися з Костенко Валентиною Петрівною, яка є бібліотекарем школи №24, вона вже 33-й рік присвячує своє життя цій роботі. - Чому Ви саме цим займаєтесь? - Бо не уявляю своє життя без цієї професії. Вибір професії – це друге народження людини. Професія бібліотекаря – це цілий світ, цікавий і надзвичайний. - Чи читаєте Ви книги? - Читаю дуже багато. - Який жанр до вподоби? - Детективи,поезії Пушкіна, Єсеніна, пригоди. - Яка Ваша улюблена книга? - Джеймс Хелді Чейз «Уходя не оглядывайся» і Еміліо Сальгарі «Трон фараона» - Звідки постачаються книги? - З магазину «Бібколектор» м. Черкас. - Чи зараз діти стали більше читати? - На жаль ні, комп’ютери замінили читання. - Як Ви вважаєте, чому це саме так? - Батьки мало покупують книги, бо вони дорогі. - Яке ваше життєве кредо? - Сенс життя. Кожен день – це неоцінений дар. Лише збагнувши це, можемо зрозуміти, якою неосяжною і насиченою може стати будь-яка мить нашого існування. Тому треба бути «фонтаном» , що переливається через край, а не «резервуаром» , який містить в собі одну й ту ж воду. - Яка Ваша бібліотечна мета? - Зробити так, щоб ні один учень не був байдужим до книги. Щоб книга, для школяра була джерелом задоволення та душевної радості. |
|
«Славутич» проти «Таврії» |
Автор: Анна Резцова
|
05.10.2013 10:30 |
Матч Кубку України 1/16 фіналу відбувся у Черкасах 25 вересня. На Центральному стадіоні зійшлося дві команди «Славутич» (Черкаси) та «Таврія» (Севастополь). Напередодні гри команди плідно тренувалися. До речі, до гри з «Таврією» черкаські футболісти грали не на своєму стадіоні. Тож, скоріше за все, сьогоднішня перемога була отримана напевно не тільки через вдалу гру команди, а й атмосфера рідного поля зробила своє. «Славутич» переміг «Таврію» з рахунком 3:1. Авторами голів з «Славутича» були Роман Полтавець, Ярослав Захарченко, Олександр Лобов. З команди супротивників гол вдалося забити Григорію Калюжному.
Попри досить морозну погоду вболівальники всіма силами підтримували наших гравців. Нажаль, вболівальників команди «Таврія» було небагато, тому їх підтримка була значно слабшою.
Вітаємо нашу команду з перемогою. |
Автор: Олександр Перевертов
|
28.09.2013 10:41 |
Всеукраїнський день бібліотеки в Україні щорічно відзначають 30 вересня. У нашій країні налічується близько 40 тисяч читальних залів, а в світі – 600 тисяч. Найбільше бібліотек є в Європі, а найменше — в Африці. Читальні важливі в нашому житті. Звісно, при створенні рефератів, ми отримуємо інформацію з інтернету, але для власного розвитку та виконанні завдань для школи або університету, ми звертаємось до «храму» книг. З нагоди Дня бібліотеки я поспілкувався з бібліотекарем філіалу №3 Черкаської міської ЦБС Барановою Лідією Сергіївною. - Скільки людей ходить до вашої бібліотеки?
У нашій бібліотеці обслуговуються більше 1 400 осіб. Переважно це діти. Кожного дня ми приймаємо близько 70 відвідувачів і загалом ми видаємо близько 150 книг щодня.
- Які види книг беруть найчастіше?
В нашій бібліотеці є художні та галузеві види книжок. Найчастіше беруть художню літературу. Користується попитом і фантастика, пригоди, а також казки. Насамперед, більшість відвідувачів беруть книжки за шкільною програмою: біографії, збірки віршів, оповідання тощо.
.
- Що краще: електронна чи проста книга?
На мою думку, краще друкована книга. По-перше, діти дошкільного віку краще засвоюють текст та інформацію завдяки ілюстраціям, які є пріоритетними в дитячій літературі. Також, вони дають можливість дітям уявляти те, що відбувається, наприклад, у казці. По-друге, електронні книжки завдають шкоди зору. Друковану книгу можна читати в будь-який момент, вона не потребує електроенергії, а також, якщо хтось зіпсує сторінку, її можна легко заклеїти, а електронну книгу не у всіх випадках можна полагодити. Коли я беру книгу в руки, я відпочиваю. Я люблю і завжди використовую лише друковану продукцію.
- Як ви думаєте, бібліотека відходить в минуле чи навпаки?
Мені, як бібліотекарю, звісно не хочеться, щоб бібліотека відходила в минуле. У наші дні технології стрімко розвиваються і на зміну друкованим книгам приходять електронні. На заході прикладають великих зусиль, щоб повернути читача до друкованої продукції. Тому я вважаю, що книга буде існувати завжди.
- Вам подобається ваша професія?
Бібліотекарем я працюю вже близько 30 років. Я вже не уявляю себе в іншій сфері діяльності. Мені подобається працювати з дітьми, тому що вони є безпосередніми і кажуть завжди тільки правду. Хоча я працюю з усіма категоріями відвідувачів.
Здебільшого, деякі країни при будівництві бібліотек залучають відомих архітекторів, які створюють незвичайні фасади для будівель. Отже, пропоную вам переглянути три найоригінальніших бібліотеки світу.

Нескінченна бібліотека
Проект з створення Стокгольмської Суспільної Бібліотеки, яка була розроблена Олівером Чарльзом, передбачає створення «нескінченної» стіни з книг. У центральному атріумі цієї бібліотеки буде величезна стіна з полицями, заставленими книгами. Відвідувачі зможуть ходити галереями, що встановлені уздовж цієї стіни, і брати необхідні їм книги.

«Чорний діамант»
Саме так називають мешканці Копенгагена новий корпус Королівської бібліотеки .

Книжкова Полиця
Публічну Бібліотеку в Канзасі навряд чи хтось зможе сплутати з багаторівневою парковкою. Адже фасад цієї будівлі чудово ілюструє його вміст –він зроблений у вигляді полиці, яка заставлена книжками.
Хочу додати, що зараз будується низка оригінальних бібліотек у світі, а це означає, що бібліотека не відходить у минуле, а навпаки, розвивається. Більшість держав заохочують громадян до читання, а також творче підходять до будівництва нових бібліотек. |
Як юні журналісти ЦДЮТ популяризували |
Автор: Марія ТАЛАЛАЄВСЬКА, гурток «Юні кореспонденти», ЦДЮТ
|
23.03.2013 11:02 |
Як ви всі знаєте, дітям потрібно постійно розвиватися. Кожен це робить по-своєму, але самому це досить важко, тому і існує така професія як вчитель. Але ж у різних дітей різні інтереси. У багатьох вони спільні, тому й утворюються тематичні гуртки. Таким логічним ланцюжком ми дійдемо до закладу, де в одну велику різносторонню сім'ю злилися безліч гуртків. Одним із таких є ЦДЮТ. Але чи знаєте ви, що означає ця абревіатура? Із цим запитанням звернулися до народу юні кореспонденти цього закладу. Так і організувався квест, який, на мою думку, не лише популяризував Центр дитячої та юнацької творчості, а й урізноманітнив життя випадкових перехожих. Та їх вибір був не зовсім випадковим. Організатори квесту виявилися досить винахідливими і вирішили дещо ускладнити завдання, із самого початку задавши певні ознаки перехожих, як-от: дівчина з рожевим візком, бабуся із червоним волоссям чи пара закоханих, які зустрічаються більше року… Попри прохолодну і похмуру погоду юнкорівцям дуже сподобалося спілкуватися із людьми і популяризувати свій заклад. На запитання гуртківців відповіло більше ніж 50 перехожих і більшість із них знали про заклад. В основному, люди приязно ставилися до юнкорівців, але деякі відмовлялися відповідати на запитання або й взагалі ігнорували їх. Тут і виявляються деякі мінуси роботи журналіста. Але ж розмова іде не про роботу кореспондента, а про Центр дитячої та юнацької творчості. Тож, на мою думку, є доречним дати невелику довідку про цей заклад. Його історія досить довга – 78 років, а якщо саме приміщення, де він розташований, уявити людиною, то його вік і зовсім б'є усі рекорди, йому більше 100 років. Попри те, що багато людей не знають про заклад, у ньому існують і розвиваються близько 60 гуртків, у яких займається більше двох з половиною тисяч вихованців. Усього у Центрі існує 4 відділи: хореографічного мистецтва, декоративно-прикладної і технічної творчості, музичного мистецтва та культмасової роботи. Тож, якщо вас зацікавила ця інформація, запрошуємо вас відвідати заклад. Розвивайтесь і удосконалюйте свої вміння і не соромтесь представити їх перед глядачами та відвідувачами концертів та виставок, які постійно влаштовуються в Центрі. |
Школа чи училище ? 9 чи 11 ? |
Автор: Ольга ПОЛІЩУК, ЗОШ №7
|
03.11.2012 08:52 |
Ось і закінчується весна. Попереду таке довгоочікуване літо. Та не все так просто в наших дев'ятикласників, перед ними стоїть важкий вибір: залишитися в школі або йти до училища здобувати професію. От і Андрій, учень дев’ятого класу однієї з черкаських шкіл, не може зробити свій вибір. Він не хоче розлучатися зі своїми однокласниками та й до нового колективу хлопець звикає довго. На останніх батьківських зборах розповіли, що їхня школа співпрацює з міжшкільним навчально-виробничим комбінатом, де паралельно з навчанням в школі можна злобути професію. Тепер мама Андрія, Світлана Василівна, без вагань віддає сина в 10 клас.
Всім відомо, що вдало обрана професія скорочує частоту фізичних і психічних проблем, посилює задоволеність людини. Адекватність вибору й рівень опанування професією впливають на всі сторони й загальну якість життя. Тому одним із головних і доленосних питань для кожної людини є пошук, вибір і оволодіння професією.
МНВК - це навчально-виховний загальноосвітній заклад з профільним спрямуванням навчання.
Кредо педагогічного колективу МНВК - творчість та новітній стиль діяльності, готовність до дослідницької роботи та самовдосконалення, співпраця педагога й учня, профільне навчання як запорука вибору майбутньої професії. Увесь навчально-виховний процес спрямований на задоволення потреб держави щодо підготовки робочих професій.
МНВК займається професійною та допрофесійною підготовкою учнів 10-11 класів за такими профілями:
З професійної підготовки:
-Автосправа
-Швейна справа
-Оператор комп’ютерного набору
-Ремонт комп’ютерів
-Секретар керівника
-Агент з організації туризму
З допрофесійної підготовки:
-Ремонт автомобіля
-Живописець
-Основи підприємництва
-Основи технології оздоблення виробів та дизайну
-Основи новітніх технологій кулінарії та культури харчування
Термін навчання — два роки (протягом 10-11 класів). Під час навчання школярі проходять теоретичний та практичний курси і виробничу практику. Професійне навчання в МНВК спрямоване на ознайомлення учнів з політехнічними основами виробництва, перспективами розвитку промисловості в період науково-технічного прогресу, звертається велика увага на питання вивчення і додержання учнями правил техніки безпеки і гігієни праці в навчально-виробничому процесі.
Головним завданням МНВК є:
виховання морального і фізичного здорового покоління, розвиток природних позитивних нахилів, здібностей і обдарованості, творчого мислення, готовність до трудової діяльності, відповідальність за свої дії, свідомий вибір і отримання професії та кваліфікації відповідно до інтересів, здібностей учня. Особлива цінність уроків у МНВК полягає в тому, що в центрі школярі не тільки отримують певні знання — вони отримують спеціальні вміння і навички, випробовують власні сили у практичній діяльності, розвивають професійні інтереси і здібності. В процесі професійно-технічного навчання та позашкільної освіти з науково-технічного та художньо-естетичного напрямків підготовки молоді, МНВК озброює школярів систематичними знаннями про різноманітні види трудової діяльності, знайомить з вимогами професії, надає можливість спробувати власні сили при вивченні однієї з професій.
Ми поспілкувалиля з директором Черкаської загальноосвітньої школи № 7 Середою Ю.В., в якій вже дванадцятий рік діти здобувають професійну підготовку з технічних спеціальностей.
- Коли з'явилась ідея створення профільних класів у вашій школі?
- Я прийшов працювати до цієї школи в 2000 році, і за моєї ініціативи були створені профільні класи виробничого навчання. Спочатку навчання проходило на базі Черкаського автодорожнього ліцею(ПТУ № 22), там учні опановували такі професії: автосправа, секретар-друкарка і комп'ютерна справа. А викладали ці дисципліни спеціалісти із цього ж училища. Ця співпраця тривала впродовж 4-5 років. Надалі продовжувати навчання на базі цього училища стало неможливим:
- виникла проблема з орендною платою і оплатою комунальних послуг;
- училище не мало права видавати сертифікати по закінченню курсу.
Ці дві проблеми змусили перейти нас до МНВК.
- В чому перевага навчання в МНВК?
- Там з'явилося більше спеціальностей для опанування: токарі, кулінарна справа, основи швейного виробництва, деревообробка. По закінченню навчання видають свідоцтво кваліфікованого робітника єдиного державного зразка України, тобто після школи випускник з таким свідоцтвом може йти працювати, якщо не має бажання здобувати вищу освіту. Учні здобувають певні навички з обраної ними професії, вони вчаться відповідати за свої дії, стають самостійними і самовдосконалюються.
- Чи багато шкіл міста співпрацюють з МНВК?
- На жаль, ні. Окрім нашої, профільні класи виробничого навчання є лише в 5 школах міста. Я вважаю, що зробив правильно залучивши свою школу до співпраці з міжшкільним навчально-виробничим комбінатом. Дітям це піде на користь.
По закінченню дворічного курсу, випускники МНВК отримують свідоцтво державного зразка про професійну або допрофесійну освіту, яке може стати їм путівкою у доросле життя. Після закінчення навчання, учень може вже чітко визначитись з вибором професії. Чи буде він використовувати здобуті знання у повсякденному житті; а можливо, до цієї професії він більше ніколи не повернеться, але при цьому не буде витрачати час на оволодіння нею в іншому навчальному закладі.
От і наш Андрій, закінчивши 11 класів і не покидаючи своїх однокласників, здобув професію водія-автослюсаря. Світлана Василівна теж дуже щаслива,адже її син, залишившись в школі, разом з атестатом про повну середню освіту ще й отримав свідоцтво про освіту професійну .
|
|
|