Мала академiя наук |
«Наука вибудовується з фактів, як дім з каменів, але зібрання фактів - ще не наука, так само як груда каменів - ще не дім» Жюль Анрі Пуанкаре Ми - МАНівці! Нам хочеться творити!
Мала академія наук України (МАН) існує з 1995 року і представляє собою Всеукраїнське державно-громадське об’єднання учнів.
Чому постало питання організації у Всеукраїнському масштабі цього об’єднання учнів?
Перше - це існування соціального попиту, зацікавленості учнів 7-11 класів у розвитку своїх інтелектуальних здібностей, задоволенні потреб творчого розвитку і відповідно до цього у професійному самовизначенні.
Друге – це надзвичайне зростання в складних економічних умовах духу вчених, викладачів вищих навчальних закладів, найкращих педагогів, керівників навчальних закладів різних типів з питань плекання гідної наукової зміни нашої держави, спроможної повести науку у ХХІ столітті.
Сходинка до ВУЗу – так називають Малу академію наук, створену в 2000 році спільними зусиллями Центру дитячої та юнацької творчості і Черкаського державного технологічного університету.
Мала академія – це об’єднання розумних і талановитих юнаків та дівчат, яких не задовольняє робота зі шкільними підручниками, вони читають спеціальну літературу, шукають відповіді на свої запитання з різних галузей знань, займаються науково-дослідницькою роботою. МАН допомагає їм у визначенні майбутньої професії, а головне - відкриває нові, можливо, приховані таланти й здібності.
Впродовж трьох років учні мають змогу навчатися в університетських аудиторіях, їм допомагають наставники із професорсько-викладацького складу університету.
В академії працює відділення журналістики. Програма занять секції розрахована на слухачів 9-11 класів. Діяльність МАН спрямована на :
- виявлення, підтримку та розвиток творчих здібностей школярів;
- створення умов для максимального розкриття обдарованості та творчого самовдосконалення учнів;
- розвиток їхньої цілеспрямованості, самостійності, відповідальності, творчої активності та свідомого ставлення до розумової праці;
- становлення пошукового, дослідницького способу мислення учнів, їхньої потреби в самоосвіті, самовихованні та адекватній самооцінці своєї науково-дослідницької діяльності;
- формування у слухачів уміння та навичок роботи з науковою літературою, методами обробки наукової інформації.
Визначаючи тему дослідження слухача, стимулюючи формування його інтересу до дослідницької роботи, науковий керівник застосовує індивідуальний підхід до кожного дослідника, враховує його мотивацію та інтелектуальні здібності. Бере до уваги наукову та суспільну актуальність обраної теми, рівень знань учня з профільної дисципліни. Звертається увага на те, що тема дослідження повинна бути цікавою для учня - це дасть йому можливість реалізувати у повній мірі свої знання, творчі здібності, нахили, навички.
Екскурсії з метою ознайомлення з історичними пам’ятками України, на промислові підприємства міста, вечори відпочинку, дискотеки, зустрічі з цікавими людьми дають змогу юним академікам спілкуватися, дружити, допомагати один одному.
Практика переконує, що навчання в МАН - якісне, оскільки всі випускники навчаються за кошти державного бюджету в провідних навчальних закладах України та Росії.
Слухачі Малої академії мають змогу поглиблено вивчати обрану науку в сполученні з практикою, охоплювати такі галузі знань, що виходять за межі шкільної програми, набувають навичок науково-дослідницької діяльності. Навчання проводиться групами та індивідуально, враховуючи особисті інтереси та творчий потенціал кожного слухача. Науково-дослідницькі роботи, написані слухачами МАН, представляються на міський конкурс-захист науково-дослідницьких робіт Малої академії наук. Заняття в секціях МАН сприяють професійному визначенню та творчій самореалізації Журналістика - Чередник Надія Федорівна (063 44 70 2 70) Секція журналістики МАН розпочала свою роботу із творчої зустрічі
View the embedded image gallery online at:
http://cdut.com.ua/index.php/mala-akademija-nauk#sigProGalleria9a01856ee1 |