Підсумки навчального року |
Підсумки 2023-2024 навчального року У 2023-2024 навчальному році педагогічний колектив позашкільного навчального закладу «Центр дитячої та юнацької творчості м. Черкаси» працював над вирішенням основної педагогічної проблеми «Пошук та впровадження в практику нових форм роботи з обдарованими дітьми». Навчально-виховний процес здійснюється в закладі на основі законодавчо-правових актів щодо здійснення позашкільної освіти в Україні: Конституції України; Закону України «Про освіту»; Закону України «Про позашкільну освіту»; Положення про позашкільний навчальний заклад; Конвенції ООН про права дитини; Положення про порядок організації індивідуальної і групової роботи в позашкільних навчальних закладах; Положення про Малу академію наук; програм, наказів та розпоряджень Міністерства освіти і науки України, Управління освіти і науки Черкаської обласної державної адміністрації, Департаменту освіти та гуманітарної політики Черкаської міської ради; Статуту ЦДЮТ (від 16.12.2016р.), Свідоцтва про атестацію (остання державна атестація закладу – квітень 2012 року) На кінець 2023-2024 навчального року використовувалось 951 година педагогічного навантаження керівника гуртка та 325 годин акомпаніатора (концертмейстера). Навчання відвідувало 3698 вихованців (52 гуртки, 199 груп), 537 – діти з категорійних сімей, 1447 – переможці конкурсів, змагань різного рівня. Середня наповнюваність груп складала - 18,58. Навчально-виховний процес здійснювався за 6-ма напрямками:
Війна в Україні, що тягнеться вже другий рік, стала випробуванням для усіх учасників освітнього процесу. За таких умов істотно зростає роль методичної служби системи освіти, зокрема і позашкільної, яка має забезпечувати своєчасне і систематичне надання методичної допомоги педагогам, здобувачам освіти та їх представникам з організації та забезпечення якості освітнього процесу у закладі позашкільної освіти. Методична робота в 2023-2024 н. р. проводилась згідно річного плану з деякими змінами, що вимагалися об’єктивними і суб’єктивними обставинами. Всі гуртки працювали в очному режимі, але педагоги підтримували зв’язок зі здобувачами освіти та їх представниками і в онлайн режимі, що розширює можливості здійснення індивідуального підходу. Було модернізоване укриття для перебування вихованців під час повітряних тривог, що надало можливість удосконалити умови для успішного продовження навчального процесу, оволодіння здобувачами освіти пізнавальною частиною програми та забезпечило їм змістовне дозвілля. Основними формами роботи стали міні бесіди, вікторини, перегляд відеоматеріалів, знайомство з друкованою продукцією, словесні ігри, вправи на розвиток мовної культури, ознайомлення з новинками української дитячої літератури, ігри малої рухливості, що не потребують багато місця. Методична робота у Центрі дитячої та юнацької творчості передбачає систему взаємопов’язаних дій і заходів і спрямована на всебічне і якісне підвищення у педагогів наукового та загальнокультурного рівня, вдосконалення психолого-педагогічної підготовки, професійної майстерності та на розвиток творчого потенціалу педагогів. У зв’язку з необхідністю раціонально та оперативно вирішувати освітні проблеми основною метою методичної роботи стало створення умов для безперервного підвищення рівня професійної майстерності педагога. На другому році воєнних дій на території України вже виявилися певні закономірності соціальних явищ, що торкаються адаптації дітей, що разом з батьками покинули місця постійного проживання. Опитування здобувачів освіти та їх представників, надання їм повноцінної інформації про діяльність закладу та освітні послуги, що вони можуть отримати, допомогли визначитись з тим видом творчої діяльності, що буде відповідати схильностям та інтересам дітей. Тому адаптація нових вихованців проходить швидше і ефективніше. Стандартні заняття, структуровані по типу шкільного уроку в сучасних реаліях втратили будь яку мотивацію для вихованців закладу. Тому педагоги активно працюють над пошуком таких форм і методів, що задовольнили б нагальні потреби здобувачів освіти та їх представників. Практика показала, що найкращі результати дають диференційовані та індивідуальні форми роботи. Педагоги набули досвіду організації роботи на основі індивідуального та диференційованого підходу, стали приділяти більше уваги вихованню вміння працювати самостійно. Психологія вихованців, їх підхід до навчання у гуртках помітно змінилися. Знизився інтерес до пізнавальних матеріалів, підвищилося бажання займатися безпосередньо діяльністю в обраній сфері. Вихованці охоче працюють самостійно і об’єднуються в групи по 2-3 особи для самостійної роботи. Постійні тривоги заважають своєчасно приходити на заняття, тому керівники деяких гуртків дозволяють приходити на заняття в зручний час і навіть не в свою групу. Якщо педагог працює 4-6 годин поспіль, то вихованець може прийти протягом цього часу. Таким чином виникають різновікові групи з різним рівнем оволодіння програмою. Для педагога робота в такій різновіковій групі становить достатньо велике навантаження, але має значний виховний ефект та підвищує рівень ефективності навчально-виховної роботи та згуртованості колективу. Успішно користуються такою формою роботи керівники гуртків Цвячка О.О., Садовська О.В. Досвід цих педагогів впроваджують і інші педагоги, адаптуючи його до конкретних умов гуртків різного напряму. Відвідування занять в гуртках свідчать, що більшість вихованців успішно оволодівають програмовим матеріалом і прагнуть якнайчастіше брати участь у конкурсах, звітних заходах, концертах, виставках, флешмобах тощо. В реаліях сучасності педагогам закладу як ніколи, потрібна фахова допомога та підтримка методичної служби, тому розроблено рекомендації для педагогів. Постійно оновлюються матеріали на сайті закладу. Практика показала, що сервісний підхід в методичній роботі, що впроваджується протягом вже 2-х років, задовольняє потреби педагогів та економить час. Тому методична служба спрямувала зусилля на розвитку цього напряму. Робота з інтернет ресурсами була спрямована на пошуки корисних посилань на майстер класи, вебінари, відеоролики, презентації, пізнавальні фільми, позитивного досвіду. Рекомендації по ознайомленню з такими матеріалами були індивідуальними за потребами конкретних педагогів. Треба відмітити значний спад зацікавленості педагогів до вивчення педагогічної спадщини видатних педагогів, теоретичних питань педагогіки та психології і підвищення вмотивованості до отримання знань по соціальним питанням, сучасної історії, позитивним досвідом, конфліктології, практичної вікової психології. Великий відсоток педагогічних працівників відвідали тренінги, що були проведені тренерами мережі ГО «Ла Страда – Україна» на теми: « Долаємо гендерні стереотипи разом», «Соціальна згуртованість: посилюємо роль особистості та спроможності громад в досягненні миру та порозуміння», «Вирішення конфліктів мирним шляхом». Популярною формою методичної роботи став педагогічний меседж. Така мобільна форма дозволила оперативно вирішувати нагальні питання, що виникли в процесі діяльності. Проблеми, що виникають при проведенні освітнього процесу, обговорюють оперативно тими особами, які мають зацікавленість або досвід вирішення таких проблем. Такі обговорення схожі на мозковий штурм. Висловлені думки, інформація, поради, рішення дозволяють швидко і результативно обрати шляхи вирішення проблеми. Найчастіше такі форми роботи застосовують педагоги ШКН «Грайлик». Атестація проводилась відповідно змінам в положенні про атестацію. З ними педагоги були своєчасно ознайомлені. Було складено і реалізовано графік проведення відкритих занять керівників гуртків, що мали атестуватися в поточному навчальному році. Всі заплановані відкриті заняття успішно проведені. Також адміністрацією та методичною службою відвідувались заняття з метою вивчення стану навчально-виховної роботи та проводились індивідуальні консультації. При відвіданні занять спостерігалося забезпечення задовільного методичного рівня у відповідності з змістом навчальних планів і програм. Виявлені недоліки були виправлені в процесі подальшої роботи. Педагоги, які атестувались в цьому навчальному році, віднеслися до атестації відповідально, набрали необхідну кількість кредитів, поповнили свої портфоліо та написали розгорнутий самоаналіз своєї педагогічної діяльності. Творчі колективи звітували у формі концертних програм, що пройшли з незмінним успіхом, частина з яких була благодійними та зібрали чимало коштів для потреб ЗСУ. Підсумковим заходом ЦДЮТ було проведення театралізованої концертної програми «З нами в майбутнє», що була висвітлена в місцевих ЗМІ і отримала позитивні відгуки. У даному заході брали участь 14 творчих колективів, було відпрацьовано 35 композицій у різних жанрах, стилях та вікових категоріях, що охопило понад 350 вихованців. Жителі міста отримали можливість оцінити якість освіти, що отримують здобувачі освіти – вихованці ЦДЮТ. Підведення підсумків показало, що обрані форми методичної роботи цілком відповідають потребам педагогів і приносять гарні результати. Керівник гуртка «Байт» Гавриш В.А. займався з дитиною з особливими потребами. Всі педагогічні працівники, без виключення, займалися самоосвітою, засвідчуючи сертифікатами про участь. Найактивнішими були Бондар Олеся Вікторівна, Харченко Лілія Олегівна, Бондаренко Анна Володимирівна, Патлань Світлана Василівна, Захарчун Сергій Миколайович, Захарчун Жанна Миколаївна, Сухенко Марина Миколаївна та Суботова Наталія Дмитрівна. 10 педагогічних працівників прийняли участь у виїзному семінарі «Плекання резильєнтності та профілактика дистресу у освітян», що відбувся у м. Золотоноша. Такі педагогічні працівники як Наталія Захаренко, Олена Садовська, Сергій та Жанна Захарчуни, Андрій Коваль часто запрошуються до роботи суддівських колегій. Протягом навчального року проведено педагогічні ради на теми: «Удосконалення сприятливих умов освітнього процесу на основі розвитку самоосвітньої і творчої активності педагогів», «Самооцінювання якості роботи педагогів під час воєнних дій. Обмін досвідом та шляхи подолання недоліків. Мої досягнення та труднощі в роботі». Протягом 2023-2024 навчального року пройшли курси підвищення кваліфікації педагогічних працівників та успішно написали проєкти 13 педагогічних працівників. Конкурсна форма роботи потребує великої підготовки та організації. Протягом цього навчального року проведено 10 конкурсів різного рівня, а саме:
Протягом навчального року ШКН «Грайлик» відвідувало понад 130 дітей, для них було організовано та проведено різні тематичні заходи. Заняття проводились на високому рівні з урахуванням вікових особливостей дітей та зібрали багато позитивних відгуків від батьків. Дуже плідно попрацював в цьому навчальному році відділ декоративно-прикладної творчості . Колективи відділу прийняли участь в багатьох конкурсах різних рівнів та отримали високі нагороди. Керівники гуртків організують різні цікаві розважально-пізнавальні заходи та заохочувальні конкурси в середині колективів. Також, вже стало доброю традицією , напередодні новорічних свят, в ЦДЮТ проводити конкурс « Новорічна майстерня », де вихованці гуртків відділу декоративно-прикладної творчості демонструють усі свої набуті знання та навички і створюють чарівні новорічні прикраси. Цього року діти з різних матеріалів та в різних техніках виготовляли НОВОРІЧНЕ ВІКОНЦЕ, якими всі могли помилуватися у фойє нашого закладу. А завершує навчальний рік відділ декоративно-прикладної творчості традиційним конкурсом професійної майстерності. Протягом квітня кожен гурток мав виконати своє творче завдання. Діти продемонстрували всі свої уміння та навички і представили найкращі роботи. А на підсумковому святі «Мистецький дивограй» найстаранніші вихованці отримали свої нагороди. Додає краси та всіляких нагород відділу Зразковий художній колектив Школа моделей «Стиль». Зокрема, цього року колектив отримав чотири Гран-прі на трьох Міжнародних фестивалях, брав участь в благодійних концертах, фотопроєкті «Топ кращих українських дітей-моделей» в м. Київ, конкурс краси «Незламні», звітну шоу-програму «Калейдоскоп краси» та безліч тематичних фотосесій. Дуже хочеться відмітить роботу керівника Зразкового гуртка декоративно-прикладного мистецтва «Флора» Андреєвої Наталії. Це наший незмінний дизайнер-декоратор, яка створює чудові фотозони та інсталяції не тільки в закладі , а й в багатьох локаціях міста. Тож, дякуємо всім керівникам гуртків за наполегливу і плідну роботу та співпрацю!!! За період навчання вихованці Зразкового театру студії «Сучасник» показали понад 80 вистав, 25 вистав Зразкового дитячого музичного театру «Ліра», 98 відкритих занять для батьків, додатково взяли участь у більш ніж 80 концертних програмах під час святкових заходів міського та обласного рівнів. Всі заходи цікаві, змістовні, довершені із застосуванням ІКТ та залученням батьків. Особливо хочеться відмітити роботу режисера Зразкового дитячого музичного театру «Ліра» Соломахи Каріни Миколаївни. Прем’єра вистави показала високий рівень виконавської майстерності вихованців та бездоганну роботу педагогів колективу в цілому. Напруженою та результативною роботою відзначилась творча група культорганізаторів по створенню сучасного, заснованого на українському фольклорі, сценарію новорічного свята. Колективи театральних гуртків підготували нові оригінальні вистави, що були показані в період новорічних свят. В рамках програми соціального захисту дітей, культорганізаторами проведено пізнавально-розважальні заходи у ДНЗ № 60, 50, 57, 87, 63, 34. Проведено 25 ігрових програм, а саме: 16 «Веселих перерв» на базах ЗОШ № 7, 11, 26, 8, 6, 21, 25, 27, 19, 10, 13, 28, СШ 17 та колегіуму «Берегиня» для учнів початкових класів; 5 ігрових програм «Україно, вперенд!» для учнів 4-х класів ЗОШ № 12, 7, 27, 19, 5, 26, 13, 14 та 4 мовознавчі турніри для учнів 5-х класів ЗОШ № 7, 26, 27, 19, 5, 28, 32 на базі Центру творчості. 23 новорічні ранки, розважальні заходи до Дня Святого Миколая. Бібліотекар, Наталія Кошовська, підготувала 12 тематичних пізнавально-виховних заходів цьогоріч тісно співпрацювала з школами, провівши частину на базах ЗОШ. Впродовж року активно працювали вихованці гуртка «Юні кореспонденти» популяризуючи колективи закладу. Було продовжено співпрацю з МСК «Дніпро», постійно висвітлювались соціальні ініціативи, в тому числі, заходи для ветеранів. На цю тему було відзнято 5 сюжетів. За рік відзнято 65 відео для ютуб-каналу «Юніко TV» та 50 відео для «ЦДЮТ Live». Цьогоріч започатковано нову рубрику для вихованців молодшого віку «Казкова майстерня». За 2023-2024 навчальний рік гуртківці створили 4 повноцінних випуски програми «Молодіжне інформаційне агенство» (16 сюжетів), що транслювалися на телеканалі «ВІККА». Плідним виявився рік і на перемоги. Вихованці гуртка стали фіналістами дитячого кінофестивалю «Чілдрен кіно-фест», де було представлено понад 100 робіт. Роботи гуртківців увійшли до 16 найкращих, а також багато інших здобутків за сюжети та короткометражки. Преміями міського голови були відзначені 12 переможців міжнародних конкурсів, а також 5 педагогічних працівників, які їх підготували. Вихованці ЦДЮТ за 2023-2024 навчальний рік брали участь в змаганнях та конкурсах різного рівня і здобули перемоги станом на 01.06.2024р.: - Міжнародного рівня – 305 - Всеукраїнського рівня – 1105 - Обласного рівня – 31 - Міського рівня – 6 Левова частка перемог у конкурсах саме завдяки вихованцям та педагогам хореографічного відділу, які досить активно виборювали призові місця прославляючи наш заклад та місто. Колективи закладу не тільки активно брали участь у благодійних концертах, ярмарках, майстер-класах та різноманітних проєктах спільно з ГО та БО, а також були їх організаторами. А також організовували та проводили розважальні та тематичні заходи для дітей ВПО та дітей, батьки яких загинули чи зникли безвісти. Проявів боулінгу та мобінгу протягом навчального року не спостерігалось, заяв від учасників освітнього процесу не поступало. Адміністрацією ПНЗ «Центр дитячої та юнацької творчості м. Черкаси» постійно здійснюється контроль щодо дотримання працівниками ЦДЮТ Правил внутрішнього розпорядку та наповнюваності груп згідно чинного законодавства. Таким чином згідно річного плану роботи були проведені комплексні та фронтальні перевірки в усіх відділах, за підсумками яких були видані накази. Основними завданнями на 2024-2025 н. р. є створення нових, цікавих сучасному поколінню напрямків: - популяризація роботи в інтернет ресурсах. - набір та формування повноцінних груп, а також вміння зацікавити та утримати дітей до кінця навчального року.
Підсумки 2022-2023 навчального року У 2022-2023 навчальному році педагогічний колектив позашкільного навчального закладу «Центр дитячої та юнацької творчості м.Черкаси» працював над вирішенням основної педагогічної проблеми «Пошук та впровадження в практику нових форм роботи з обдарованими дітьми». Навчально-виховний процес здійснюється в закладі на основі законодавчо-правових актів щодо здійснення позашкільної освіти в Україні: Конституції України; Закону України «Про освіту»; Закону України «Про позашкільну освіту»; Положення про позашкільний навчальний заклад; Конвенції ООН про права дитини; Положення про порядок організації індтвідуальної і групової роботи в позашкільних навчальних закладах; Положення про Малу академію наук; програм, наказів та розпоряджень Міністерства освіти і науки України, Управління освіти і науки Черкаської обласної державної адміністрації, Департаменту освіти та гуманітарної політики Черкаської міської ради; Статуту ЦДЮТ (від 16.12.2016р.), Свідоцтва про атестацію (остання державна атестація закладу – квітень 2012 року) На кінець 2022-2023 навчального року використовувалось 947 годин педагогічного навантаження керівника гуртка та 316 годин акомпаніатора (концертмейстера). Навчання відвідувало 3691 вихованців (52 гуртки, 199 груп), 678 – діти з категорійних сімей, 1403 – переможці конкурсів, змагань різного рівня. Середня наповнюваність груп складала - 18,54. Навчально-виховний процес здійснювався за 5-ма напрямками:
Методична робота в 1 семестрі 2022-2023 н.р. велась згідно річного плану з деякими змінами, що вимагалися обставинами. Всі гуртки працювали в офлайн режимі. Було підготовлено укриття для перебування вихованців під час повітряних тривог. Для деяких гуртків: ШКН « Грайлик», декоративної творчості, хореографічних колективів були визначені місця для продовження занять в укритті. Розроблено та доведено до відома працівників закладу, здобувачів освіти та їх законних представників правила поведінки під час повітряних тривог . Культорганізаторам були складені рекомендації по проведенню ігор пізнавального та інтелектуального характеру для роботи під час перебування вихованців в укритті, на час повітряних тривог, також розучували та співали з вихованцями патріотичні пісні, читали вірші У зв’язку з необхідністю раціонально та оперативно вирішувати освітні проблеми основною метою методичної роботи стало створення умов для безперервного підвищення рівня професійної майстерності педагога. В умовах війни педагогам закладу, як ніколи, потрібна фахова допомога та підтримка методичної служби, тому були розроблені рекомендації для педагогічних працівників . Оновлено матеріали на сайті закладу. На засіданні динамічної групи методистів визначено, що найбільш ефективними формами роботи з педагогами є сервісний підхід, що задовольняє індивідуальні потреби педагогів та економить час. Тому методична служба спрямувала зусилля на розвитку цих напрямків. Пошукова діяльність в інтернеті була спрямована на пошуки корисних посилань на майстер класи, вебінари, відеоролики, презентації, пізнавальні фільми. Рекомендації по ознайомленню з такими матеріалами були індивідуальні за потребами конкретних педагогів. Треба відмітити значний спад зацікавленості педагогів до вивчення педагогічної спадщини видатних педагогів, теоретичних питань педагогіки та психології. Основним завданням на початку навчального року у умовах війни було виявлення місця знаходження вихованців, їх можливості і бажання продовжувати навчання в гуртках, а також набір нових вихованців, серед яких достатня кількість переміщених осіб. Опитування педагогів та спостереження визначили, що психологія вихованців і їх підхід до навчання у гуртку помітно змінилися. Знизився інтерес до пізнавальних матеріалів, підвищилося бажання займатися безпосередньо роботою в обраній сфері. Вихованці охоче працюють самостійно і об’єднуються в групи по 2-3 особи для самостійної роботи. За існуючих умов своєчасно приходити на заняття буває не завжди можливо, тому керівники гуртків дозволяють приходити на заняття в зручний час і навіть не в свою групу. Якщо педагог працює 4-6 годин поспіль, то вихованець може прийти протягом цього часу. Таким чином виникають різновікові групи. Для педагога робота в такій різновіковій групі становить достатньо велике навантаження, але має значний виховний ефект та підвищує рівень ефективності навчально-виховної роботи. Успішно користуються такою формою роботи керівники хореографічних гуртків Цвячка О.О. та Садовська С.В. Досвідом цих педагогів цікавляться й інші педагоги. Відвідування занять в гуртках свідчать, що більшість вихованців успішно оволодівають програмовим матеріалом і прагнуть якнайчастіше брати участь у концертах, виступах, виставках, флешмобах тощо Круглий стіл для педагогів відділу декоративно прикладного мистецтва пройшов у невимушеній обстановці. Висловлювання педагогів свідчили, що збільшилася кількість дітей, які бажають займатися в гуртках відділу. Враховуючи, що рівень підготовки у вихованців різний, педагоги успішно впроваджують диференційований та індивідуальний підхід до проведення занять. Такі заняття потребують ретельної підготовки від педагога та підвищують напруження під час проведення занять. Але педагоги з цим успішно справляються. Всі заплановані відкриті заняття, педагогічних працівників, які атестувалися, успішно проведені. Також адміністрацією та методичною службою відвідувались заняття з метою вивчення стану навчально виховної роботи та проводились індивідуальні консультації. При відвіданні занять спостерігалося забезпечення задовільного методичного рівня у відповідності з змістом навчальних планів і програм. Виявлені недоліки були виправлені в процесі подальшої роботи. Особливо ефективною формою роботи стали методичні посиденьки, коли кілька педагогів в невимушеній обстановці обговорюють конкретні психологічні проблеми вихованців, разом відшукують шляхи подолання проблем. Педагоги ШКН «Грайлик» постійно збираються на такі заходи і обговорюють прийоми і методи роботи з дітьми з особливостями розвитку. Це дозволяє організувати єдиний вплив на дитину і дає позитивні результати, так як в школі комплексного навчання педагоги різних напрямків працюють з одними і тими ж дітьми, діляться враженнями як відкриваються вихованці на різних заняттях. Напруженою та результативною роботою відзначилась творча група культорганізаторів по створенню сучасного, заснованого на українському фольклорі, сценарію новорічного свята. Колективи театральних гуртків підготували нові оригінальні вистави, що були показані в період новорічних свят. У другому семестрі дещо змінилася мотивація до занять у вихованців гуртків всіх напрямів. Основним завданням педагоги та вихованці бачили підготовку та проведення підсумкових заходів. За перший семестр вихованці відновили дещо втрачені навички та успішно приступили до подолання нових висот майстерності. Адаптувалися і нові гуртківці. Більшість з них активно і з задоволенням оволодівали програмовим матеріалом. В більшості гуртків робота по організації підсумкових заходів носила проєктний характер, хоча не оформлювалась як проєкт. Найпідготовленіші з новоприбулих вихованців готувались брати участь в підсумкових заходах як виконавці і дублери. Особливу увагу приділяли відпрацюванню нових номерів. Залучалися батьки, які допомагали в підготовці оформлення, атрибутів та костюмів. Методична робота мала на меті індивідуальну допомогу у вирішенні нагальних проблем творчих колективів, наданні інформації, що могла сприяти у пошуку креативних підходів до цього. Методисти, педагоги та вихованці співпрацювали на партнерських засадах, навчаючись відшукувати рішення з практичним використанням прийомів ТВВЗ та елементів STEM освіти. Головною подією для кожного творчого колективу закладу стали підсумкові заходи. Всі вони пройшли на високому рівні. Особливо високу майстерність показали Народний художній колектив ансамбль народного танцю «Веселка», Зразкова студія естрадної пісні «Нон-стоп», Зразкова вокальна студія «Браво», Зразковий дитячий музичний театр «Ліра», ансамбль сучасної хореографії «Міріданс», клуб спортивного бального танцю «Стиль», ансамбль естрадного танцю «Санрайз», студія східного танцю «Адалін», Зразковий шоу-гурт «Анфас». Підведення підсумків показало, що обрані форми методичної роботи цілком відповідають потребам педагогів і приносять гарні результати. Такі педагоги як Гавриш В.А. і Субботова Н.Д. займалися з дітьми з особливими потребами. Всі педагогічні працівники, без виключення, займалися самоосвітою, засвідчуючи сертифікатами про участь. Суботова Наталія Дмитрівна активно брала участь у вебінарах на теми: «Психологічна безпека дорослих та дітей під час повітряної тривоги», «Громадські технології для дітей з інвалідністю», «Дизайн мислення та інновації для НУО», що так актуально для її роботи. Протягом навчального року проведено педагогічні ради на теми: «Практичне вирішення педагогами закладу завдань державної освітньої політики по патріотичному вихованню поставлених в заходах щодо реалізації концепції національно-патріотичного виховання в системі освіти України до 2022 року» (15.09.2022р.), «Розвиток компетентності педагога, як основа формування творчих умінь і навичок у вихованців під час воєнних дій» (11.04.23р.). Атестація важливий етап діяльності педагога. У цьому році було проатестовано 11 педагогічних працівників. Сталися помітні зміни у ставленні педагогів до самого процесу підготовки та проведення атестації. Всі ретельно готувались, проводили відкриті заняття, створювали і поповнювали портфоліо, взяли участь у педагогічній раді, поділившись досвідом. Спостерігалось багато обраних типів занять, методів і прийомів впливу на вихованців, нестандартні підходи, зокрема, проведення інтегрованих занять та заходів. За результатами атестаційної комісії підтвердили раніше встановлений тарифний розряд та відповідність займаній посаді керівників гуртків та акомпаніаторів Горячева О.А., Іванова В.О., Коваль А.В., Коротченко І.Ф., Михальчук Ц.А., Садовська О.В., Сорока М.М., Субботова Н.Д., Харченко Л.О., Шаєнко І.П. та встановили за результатами атестації вищий тарифний розряд Общій Т.Г. Протягом 2022-2023 навчального року пройшли курси підвищення кваліфікації педагогічних працівників та успішно написали проєкти 7 педагогічних працівників. Конкурсна форма роботи потребує великої підготовки та організації. Протягом цього навчального року проведено 9 конкурсів різного рівня, а саме:
Протягом навчального року ШКН «Грайлик» відвідувало понад 200 дітей, для них було організовано та проведено такі заходи: - Козацькі забави - Захід до Дня Св. Миколая - Новорічне свято - Піжамна вечірка - Математичні перегони - Весела англійська - Випускний Дані заходи відбулися на високому рівні зібравши позитивні відгуки вихованців та батьків. Вже стало гарною традицією у відділі декоративно-прикладного мистецтва завершувати навчальний рік конкурсом професійної майстерності. Кожен гурток мав своє завдання в якому діти могли продемонструвати всі свої уміння та навички здобуті протягом року. В кожному колективі були оцінені конкурсні роботи та визначені переможці, тож на підсумковому святі відділу «Мистецький дивограй» найстаранніші вихованці отримали свої нагороди. За період навчання вихованці Зразкового театру студії «Сучасник» показали понад 85 вистав, 29 вистав Зразкового дитячого музичного театру «Ліра», 86 відкритих занять для батьків, додатково взяли участь у більш ніж 60 концертних програмах під час святкових заходів міського та обласного рівнів. Всі заходи цікаві, змістовні, довершені із застосуванням ІКТ та залученням батьків. Проведено 28 ігрових програм та 69 новорічних ранків, розважальні заходи до Дня Святого Миколая, до Дня інваліда, працівники бібліотеки провели 12 тематичних заходів та інше. Понад 60 знімань сюжетів вихованцями гуртка «Юні кореспонденти». За 2022-2023 навчальний рік гуртківці створили 4 повноцінних випуски програми «Молодіжне інформаційне агенство», що транслювалися на телеканалі «ВІККА». Започаткували нову рубрику на ютуб-каналі «Чистомов», також долучилися до мовознавчого проєкту ЧОІПОПП «Примнож добро, красою слова», презентувавши рубрику «Чистомов» і роботу гуртка в мовознавчому напрямку. Провели опитування серед містян і створили відео до Дня гідності і свободи, долучились до заходів області. Відзняли короткометражку у співпраці БФ «Доброкіт». Вихованці гуртка долучились до ініціативи обласного центру туризму і краєзнавства «Капсула часу з посиланням в майбутнє». Обдаровані вихованці закладу Мошяга Аліса, Чижик Анна, Андрієнко Софія, Заболотна Анастасія, Шпортко Яніна, Барська Євгенія, Огородня Аріна, Солод Каріна, Хонько Назар, Просол Тимофій, Тимошенко Марія, Зуєва Владислава та Сторчак Андрій були відзначені преміями міського голови. А також було відзначено подяками та преміями їх керівників: Чередник Надію, Потапенко Марину, Борону Анну. Вихованці Зразкового дитячого музичного театру «Ліра» були учасниками Всеукраїнського челенджу «Дні української культури». Педагогами закладу було впроваджено підключення на заняттях ZOOM для вихованців, які тимчасово перебувають в інших країнах. Вихованці ЦДЮТ за 2022-2023 навчальний рік брали участь в змаганнях та конкурсах різного рівня і здобули перемоги станом на 01.06.2023р.: - Міжнародного рівня – 136 - Всеукраїнського рівня – 1146 - Обласного рівня – 94 - Міського рівня – 27 Колективи закладу активно брали участь у благодійних концертах, ярмарках, акціях, майстер-класах та різноманітних проєктах спільно з ГО та БО. А також організовували та проводили розважальні та тематичні заходи для дітей ВПО та дітей, батьки яких загинули чи зникли безвісти. Підсумували навчальний рік великим культурним благодійним проєктом «Непереможним з любов’ю» спільно з ГО «Сила. Захист. Честь.», яку очолює бойовий офіцер Сергій Глуховченко, зібравши майже 21 тис. грн. для потреб наших захисників. Підсумки 2021-2022 навчального року У 2021-2022 навчальному році педагогічний колектив позашкільного навчального закладу «Центр дитячої та юнацької творчості м.Черкаси» працював над вирішенням основної педагогічної проблеми «Пошук та впровадження в практику нових форм роботи з обдарованими дітьми». Навчально-виховний процес здійснюється в закладі на основі законодавчо-правових актів щодо здійснення позашкільної освіти в Україні: Конституції України; Закону України «Про освіту»; Закону України «Про позашкільну освіту»; Положення про позашкільний навчальний заклад; Конвенції ООН про права дитини; Положення про порядок організації індтвідуальної і групової роботи в позашкільних навчальних закладах; Положення про Малу академію наук учнівської академії; програм, наказів та розпоряджень Міністерства освіти і науки України, Управління освіти і науки Черкаської обласної державної адміністрації, Департаменту освіти та гуманітарної політики Черкаської міської ради; Статуту ЦДЮТ (від 16.12.2016р.), Свідоцтва про атестацію (остання державна атестація закладу – квітень 2012 року) На кінець 2021-2022 навчального року використовувалось 1037 годин педагогічного навантаження керівника гуртка та 356 годин акомпаніатора (концертмейстера). Навчання відвідувало 3686 вихованців (52 гуртки, 199 груп), 539 – діти з категорійних сімей, 2385 – переможці конкурсів, змагань різного рівня. Середня наповнюваність груп складала - 18,52. Навчально-виховний процес здійснювався за 5-ма напрямками:
На підставі договору про співпрацю, з метою, створення сприятливих умов для відвідування занять гуртків працював філіал ЦДЮТ в СШ № 17 (Зразковий гурток декоративно-прикладної творчості «Кокетка», кер. Сорока М.М.). Такі педагоги як Гавриш В.А., Субботова Н.Д. займалися з дітьми з особливими потребами. Методична робота протягом 2021-2022 навчального року здійснювалася згідно із законодавством України, нормативними документами про освіту, рекомендаціями Міністерства освіти і науки України. Методична робота спрямовувалася на допомогу і забезпечення професійного зростання педагогів, їх творчого потенціалу, що в кінцевому результаті сприяло підвищенню рівня вихованості та освіченості гуртківців, а також їх соціалізації в сучасних умовах. Метою методичної роботи в поточному навчальному році було надання реальної допомоги педагогам у різко змінюваних умовах сучасної дійсності. Було проведено аналіз стану готовності педагогічного колективу до роботи в умовах пандемії та мотивацію до занять здобувачів освіти та їх законних представників. Важливо було виявити та проаналізувати зміни у психології педагогів, батьків та дітей, що виникли в умовах локдауну та переходу до роботи в онлайн режимі. На жаль, таких досліджень науковцями майже не проводиться і тому шляхом спостережень та співбесід було виявлено деякі тенденції змін у потребах вихованців та їх представників. Шляхом анкетування та опитування педагогів виявлено зміни в потребах педагогів в наданні методичної допомоги. Помітно знизився інтерес до теоретичної педагогічної науки, особливо її історичної частини. Підвищився інтерес до досвіду колег в плані роботи в конкретних сучасних умовах. Найбільш ефективною формою педагоги вказали індивідуальні співбесіди з методистами та досвідченими колегами в неформальних умовах та через комунікації. Тому було визнано, що методична система роботи потребує пошуків таких форм, що задовольнять потреби педагогів. За основу було взято сервісний підхід до методичної роботи. Сервісний підхід передбачає формування інформаційно-освітнього середовища, що забезпечує задоволення актуальних і виявлення потенційних освітніх запитів педагогів засобами пропозиції сервісних методичних послуг, формування позитивного іміджу педагога, запуск механізмів саморозвитку особистості педагога, обмін досвідом. Останнім часом в зв’язку з обставинами, а саме воєнним станом в країні, виникла необхідність оперативно та раціонально перебудувати діяльність методичної служби закладу, обрати такі форми що будуть забезпечувати виконання всіх протиепідемічних вимог й сприяти зростанню професійної майстерності педагогів. Здійснення методичної підтримки педагогів вимагає сервісної спрямованості та індивідуального підходу. Особливого значення набуває самоосвітня діяльність та уміння орієнтуватись в великій кількості інформації, що на даний час доступна. Завдання методичної служби, які вирішувались протягом навчального року: - забезпечення педагогів необхідною інформацією по основним напрямкам розвитку закладу; - робота над безперервним зростанням професійної майстерності педагогів; - надання методичної допомоги в виборі та створенні програм; - формування теоретичної та практичної готовності педагогів до інноваційної діяльності в умовах, що змінюються; - здійснення методичної та консультативної допомоги; - надання допомоги в підготовці до атестації; - виявлення та розповсюдження позитивного досвіду роботи. Основні форми методичної роботи, що використовувалися: методичні ради, обговорення актуальних проблем, закладу, відділів, гуртків, розробка методичних матеріалів, рекомендацій, надання практичної допомоги в проходженні курсів та інших заходів очно та онлайн. На методичній раді було обговорено питання популяризації діяльності гуртків ЦДЮТ та роботи по підвищенню ефективності набору нових вихованців. З метою популяризації гуртків ЦДЮТ були організовані консультації педагогів для батьків та широко використовувалися соціальні мережі. На педраді по темі «Реалізація завдань державної освітньої політики в позашкільних закладах м. Черкаси» обговорено тенденції розвитку закладу в новому навчальному році та впровадження в практичну діяльність педагогів новітніх досліджень в області дитячої психології. Широко використовувалися індивідуальні форми роботи з педагогами: рекомендації по опрацюванню інформації, що може бути корисною конкретному педагогу, розробка індивідуальної програми самоосвіти, надання практичної та консультативної допомоги, аналіз власної діяльності, сприяння ознайомленню з досвідом колег, що може бути корисним конкретному педагогу, створення власної бази найкращих конспектів, сценаріїв, посібників. Методичною радою затверджено 2 програми, що відповідають потребам здобувачів освіти. Методичною службою було звернуто увагу на такі типові недоліки в роботі керівників гуртків: недостатня емоційність та виразність при поясненні пізнавального матеріалу, довгі або, навпаки, короткі пояснення, нечітка, непродумана організація заняття, відсутність динаміки дій, одноманітні види діяльності, відсутність взаємодії між учасниками, немає творчої активності вихованців, не приділяється увага оцінюванню успіхів учнів, не впроваджується диференційований підхід, що надає змогу коректувати зміст і методи навчання кожної дитини відповідно до індивідуальних особливостей та інтересів, що особливо важливо при роботі в різновікових групах. Для ліквідації цих недоліків проводилася індивідуальна робота з педагогами та рекомендувалися відвідування занять тих педагогів, що мають позитивний досвід в вирішенні цієї проблеми. Опитування вихованців та їх представників показало значне підвищення мотивації до занять у тих гуртківців, що вже відвідують гуртки. Підвищилась емоційна прив’язка до педагогів. Виявилося небажання вихованців дотримуватись формальних організаційних вимог. Натомість підвищилося бажання безпосередньо активно займатися обраним видом діяльності. Підвищилась щільність занять. Вихованці намагалися надолужити втрачені навички та уміння за час дистанційного навчання та канікул. Аналіз набору нових вихованців показав, що традиційно великим попитом у здобувачів освіти та їх представників користуються хореографічні та спортивні гуртки. Помітне підвищення запитів на гуртки художньої творчості (малювання). Причому підвищився вік бажаючих займатися художньо декоративними видами діяльності. Однією з причин такого явища є зростання популярності дизайнерських професій, для вступу на яких потрібно складати творчий іспит. Протягом семестру спостереження показали що заняття дещо розпливлися в структурі, збільшився час основної частини, коли вихованці безпосередньо займалися роботою над програмовим матеріалом. Значно виріс рівень самостійності. Деякі педагоги запроваджують елементи клубної роботи, тобто вихованці приходять на заняття не всі разом, а поступово, що надає педагогу можливість більше працювати індивідуально, ефективно впроваджувати особистісно орієнтований підхід і задовольняти потреби вихованців в особистому спілкуванні. Покращилися взаємовідносини в дитячих колективах. Старші вихованці залюбки допомагають молодшим і слабшим в оволодінні програмовим матеріалом. Прикладом може слугувати робота Народного художнього колективу ансамблю народного танцю «Веселка» (керівник Липова О.П.) та клубу спортивного бального танцю «Стиль» (керівник Цвячка О. О.) В кінці І семестру в усіх групах було проведено підсумкові заняття в різних формах. В хореографічних колективах це були відкриті заняття для колег та батьків з дотриманням вимог протиепідемічного режиму. Для вихованців декоративно прикладного відділу – конкурс «Майстерня Діда Мороза». Конкурси-змагання були проведені в гуртках спортивного напрямку. Концерти провели в вокальних колективах «Нон-стоп», «Браво». Показали нові вистави театральні колективи Зразковий дитячий музичний театр «Ліра» та Зразковий молодіжний театр-студія «Сучасник». В усіх інших гуртках відбулися підсумкові заняття в нетрадиційній формі. Вони показали, що деяке зниження рівня оволодіння програмовим матеріалом, викликане недоліками дистанційного навчання, ліквідовано і колективи впевнено нарощують якість роботи. Колективи почали планування та підготовку до проведення підсумкових заходів в кінці навчального року. Несподіваний напад агресора та введення військового стану в країні викликало потребу якнайшвидше перебудувати роботу в закладі, пристосувати її до реалій життя. Перехід на дистанційну форму навчання здійснився швидко і якісно. За навчальний рік педагоги вже набули певного досвіду в використанні рекомендованих комунікативних платформ, зуміли вибрати для себе найбільш зручні. Основними формами методичної допомоги стали нетривалі по часу консультації на яких обговорювались проблеми, що виникли останнім часом з у колективі і у окремих вихованців. Потрібно було надати психологічну допомогу вихованцям та батькам. Педагоги активно спілкувалися з вихованцями, підтримували їх патріотичний настрій, залучали до участі в акціях. Особливо активно працював гурток «Юні кореспонденти» (Дитяча телестудія ««UNIKKO» (керівник Чередник Н.Ф.). За навчальний рік вони створили 2 повноцінних випуски телевізійного проєкту «Молодіжне інформаційне агентство», на телеканалі «ВІККА» https://www.youtube.com/watch?v=qBcmYpyYt7w&list=PL9bYQYzN5iQ_ckbvq1Y_ry8Rkor_b_MVp https://www.youtube.com/watch?v=hSQHW0UKGx4&list=PL9bYQYzN5iQ_ckbvq1Y_ry8Rkor_b_MVp&index=2 Започаткували новий формат студійних програм «U- інтерв’ю», героями яких стають звичайні черкаські діти https://www.youtube.com/watch?v=mQLWaWYnqKs https://www.youtube.com/watch?v=43HBxVOZAR4 https://www.youtube.com/watch?v=m260ojR43cI&t=31s https://www.youtube.com/watch?v=aS8jTT5F0QU https://www.youtube.com/watch?v=oj6ebmJwTdk&t=9s https://www.youtube.com/watch?v=r2WpBPYVCuA Взяли участь у 5 Міжнародному дитячому фестивалі "Kids movie fest, короткометражка «Собака Баскервілів» режисера-сценариста й актора Андрія Сторчака. З-понад 200 робіт із 28 країн світу його робота стала однією із майже 70, що увійшли до фіналу. Спеціальну відзнаку здобув Андрій Сторчак за найкращу чоловічу роль у категорії фільмів “Teenager cinema” (15-18 років). https://www.youtube.com/watch?v=Lv7PRa-raCo #100відсотківдитячаробота. На початку повномасштабного вторгнення вихованці гуртка створили ролик, у якому закликають до миру. https://www.youtube.com/watch?v=y5WCu8pXV_w "Поезія, народжена війною "У Черкасах вихованці Дитячої телестудії «Unikko», створеної на базі гуртка «Юні кореспонденти» Центру дитячої та юнацької творчості м. Черкаси опублікували відео у межах поетичного проєкту. Вони зачитали вірші Вікторії Самойленко (керівник Зразкової вокальної студії «Браво»). Емоційність поезій доповнили відеохронікою зі зруйнованих окупантами українських міст. https://www.youtube.com/watch?v=cb0vxOlLCAo https://www.youtube.com/watch?v=KcQV0hBiXI4 https://www.youtube.com/watch?v=yEwOBkNwcyQ&t=27s Учасники Міжнародного конкурсу-фестивалю дитячо-юнацької преси «Прес-весна на Дніпрових схилах» м. Київ , вихованці представили короткометражку «Стежина» ( результатів ще нема) #100відсотків дитяча робота https://www.youtube.com/watch?v=o-liwXNsUJI&t=17s У той час, як один диктатор залякує світ своєю ядерною зброєю, інші люди просто хочуть жити в мирі. Творчому поколінню молодих українців притаманно створювати щось прекрасне, а не нищити його. Малювати картини фарбами, а не кров'ю мирних жителів, писати книги, а не літери z на танках, грати на гітарі, а не на гаслах «Можем повторить» та танцювати під музику, а не під звуки ракет. Над відео працювали: автор ідеї, режисер монтажу: Андрій Сторчак; у ролях: Юлія Гаврішева, Анастасія Донець, Анастасія Лучицька та Дарина Юрченко. Випустили 3 програми із циклу «Зазирнемо у шпаринку» про гуртки ЦДЮТ: https://www.youtube.com/watch?v=Dw4ZTWjiZgQ https://www.youtube.com/watch?v=wTpTl58y2aU https://www.youtube.com/watch?v=Rc-DOslCApM Протягом навчального року проведено педагогічні ради на теми: «Реалізація завдань державної освітньої політики ЦДЮТ» (29.09.2021р.), «Підготовка керівника гуртка як конкурентно спромоджного фахівця у сучасних умовах роботи позашкільного навчального закладу шляхом визначення ролі і місця сучасних технологій у формуванні життєвої компетентності особистості» (24.02.22р.). Нові умови, в які були поставлені позашкільні заклади, вимагали швидко і ефективно перейти на дистанційні методи роботи. Під час дистанційки дана ланка освіти опинилась в складних умовах, що вимагали швидких неординарних, але виважених рішень та ідей. Це пов’язано з тим, що основним мінусом дистанційного навчання – є відсутність живого спілкування та можливості формувати практичні уміння та навички у дітей. У позашкільній освіті – це дві найголовніші умови, на яких базується освітній процес. Саме вони є основою процесу навчання, формування життєвих та предметних компетентностей гуртківців. Перед педагогами закладу стояло питання оволодіння методиками роботи на рекомендованих МОН платформах та обрати найбільш ефективні форми, методи прийоми дистанційної роботи. Для вирішення цього питання в 2020-2021 н.р. було проведено ряд методичних заходів, а саме: на педраді представлено докладну презентацію з цього питання, для обговорення дистанційної роботи та обміну досвідом проводились систематично обговорення. Найбільш ефективними стали індивідуальні консультації, які надавали спеціалісти. Взагалі, методична служба інтенсифікувала роботу, спрямувала зусилля на підвищення методичної завантаженості заходів. Основними формами методичної роботи з педагогічними кадрами залишилися продуктивно-діяльнісні та індивідуальні як найбільш ефективні в умовах позашкільного закладу. При вивченні роботи керівників гуртків, що мали атестуватися, педагогам було надано можливість показати свої методичні знахідки, досягнення не тільки атестаційній комісії, а й всім педагогам закладу. Такі форми роботи можуть бути використані в роботі гуртків всіх напрямків З початку ІІ семестру заняття проводились дистанційно. Педагоги спрямували зусилля на збереження знань та навичок, що набули вихованці в першому семестрі та підвищенню вмотивованості до дистанційних занять. Особливо цьому сприяла цьому робота дитячої телестудії «Юнікко», що впровадила онлайн екскурсії та систематично висвітлювала дистанційні заняття гуртків різного напрямку. Атестація важливий етап діяльності педагога. У цьому році було проатестовано 7 педагогічних працівників. Сталися помітні зміни у ставленні педагогів до самого процесу підготовки та проведення атестації. Всі ретельно готувались, проводили відкриті заняття, створювали і поповнювали портфоліо, взяли участь у педагогічній раді, поділившись досвідом. Спостерігалось багато обраних типів занять, методів і прийомів впливу на вихованців, нестандартні підходи, зокрема, проведення інтегрованих занять та заходів. За результатами атестаційної комісії підтвердили раніше встановлений тарифний розряд та відповідність займаній посаді керівників гуртків та акомпаніаторів Зінченко О.В., Самойленко В.В., Сухенко М.М., Гаврюшенко Є.В., Помогайбо М.М., Лепьохіна В.І. та встановили за результатами атестації вищий тарифний розряд Ковалю Д.А. Протягом 2021-2022 навчального року пройшли курси підвищення кваліфікації педагогічних працівників та успішно склали тестування 19 педагогічних працівників. Конкурсна форма роботи потребує великої підготовки та організації. Протягом цього навчального року проведено 6 конкурсів різного рівня, деякі онлайн, а саме:
Протягом навчального року ШКН «Грайлик» відвідувало понад 200 дітей, для них було організовано та проведено такі заходи: - Козацькі забави - Захід до Дня Св. Миколая - Новорічне свято - Піжамна вечірка - Математичні перегони - Весела англійська Дані заходи відбулися на високому рівні, а також було організовано дистанційне навчання, що зібрало багато схвальних відгуків. Кожного року, коли навчальний процес підходить до завершення, у відділі декоративно-прикладного мистецтва проходить конкурс професійної майстерності. Учасники конкурсу демонструють набуті протягом року знання та вміння. Цього разу конкурси проходили дистанційно. Незважаючи на це, діти з великим задоволенням виконували отримані завдання від керівників, та звітували про свою роботу. Всі учасники конкурсу професійної майстерності були нагороджені подяками, а кращі роботи отримали призові місця. За період навчання вихованці Зразкового театру студії «Сучасник» показали понад 21 виставу, 9 вистав Зразкового дитячого музичного театру «Ліра», 43 відкритих занять для батьків, додатково взяли участь у більш ніж 30 концертних програмах під час святкових заходів міського, обласного та всеукраїнського рівнів. Всі заходи цікаві, змістовні, довершені із застосуванням ІКТ та залученням батьків. Проведено 21 ігрову програму та 167 новорічних ранків, розважальні заходи до Дня Святого Миколая, до Дня інваліда, працівники бібліотеки провели 9 тематичних заходів та інше. Вихованці ЦДЮТ за 2021-2022 навчальний рік взяли участь в змаганнях та конкурсах різного рівня і здобули перемоги станом на 01.06.2022р.: - Міжнародного рівня – 402 - Всеукраїнського рівня – 1663 - Обласного рівня – 270 - Міського рівня – 50 Адміністрацією ПНЗ «Центр дитячої та юнацької творчості м.Черкаси» постійно здійснюється контроль щодо дотримання працівниками ЦДЮТ Правил внутрішнього розпорядку та наповнюваності груп згідно чинного законодавства. Таким чином згідно річного плану роботи були проведені комплексні та фронтальні перевірки в усіх відділах, за підсумками яких були видані накази. Основними завданнями на 2022-2023 н. р. є створення нових, цікавих сучасному поколінню напрямків: - популяризація роботи в інтернет ресурсах. - набір та формування повноцінних груп, а також вміння зацікавити та утримати дітей до кінця навчального року. |