Перспективний план розвитку та діяльності позашкільного навчального закладу |
«ПОГОДЖУЮ» «ЗАТВЕРДЖУЮ» Голова профспілкового Директор Центру дитячої та комітету ЦДЮТ юнацької творчості м. Черкаси _________М.М. Озимова _______________ О.П. Забєлін «___» _________2021р. «___» _________2021р.
Перспективний план розвитку та діяльності позашкільного навчального закладу «Центр дитячої та юнацької творчості м. Черкаси» на 2022-2026 роки
ПНЗ “Центр дитячої та юнацької творчості м. Черкаси” є одним з найстаріших і найбільших позашкільних навчальних закладів України. Заклад планує свою роботу з урахуванням реалізації основної педагогічної проблеми: «Пошук та впровадження в практику нових форм роботи з обдарованими дітьми», задоволення потреб дітей та молоді міста в оволодінні різними видами творчої діяльності, всебічним їх розвитком та завданнями щодо організації змістовного дозвілля учнів загальноосвітніх закладів міста впродовж навчального року. ПНЗ “Центр дитячої та юнацької творчості м. Черкаси” був створений у січні 1996 року шляхом реорганізації Палацу дитячої та юнацької творчості, як широкодоступний, багатопрофільний, комунальний навчально-виховний заклад комплексного типу, що будує свою діяльність на підставі законодавчо-правових актів щодо здійснення позашкільної освіти в Україні:
Розвиток конкурсних форм роботи: Подальшого розвитку набула конкурсна форма роботи. Були проведені міські конкурси на приз ЦДЮТ:
Центр творчості є комплексним позашкільним навчальним закладом, який організовує роботу з вихованцями, учнями і слухачами за різними напрямками позашкільної освіти: художньо-естетичним; науково-технічним; дозвіллево-розважальним; дослідницько-експериментальним; фізкультурно-спортивним оздоровчим, гуманітарним. Навчально-виховний процес у Центрі творчості здійснюється диференційовано (відповідно до індивідуальних можливостей, інтересів, нахилів, здібностей вихованців, учнів і слухачів з урахуванням їх віку, психофізичних особливостей, стану здоров`я) з використанням різних організаційних форм роботи: заняття, гурткова робота, клубна робота, урок, лекція, індивідуальне заняття, конференція, семінар, курси, читання, вікторина, концерт, змагання, навчально-тренувальні заняття, репетиція, похід, екскурсія, на природі, а також із використанням інших форм, передбачених Статутом. Засновником ЦДЮТ є Черкаська міська рада. Засновник, через уповноважений орган - управління освіти Департаменту освіти та гуманітарної політики Черкаської міської ради (надалі - управління освіти), здійснює фінансування Центру творчості не нижче мінімальних нормативів, здійснює контроль за діяльністю позашкільного закладу, забезпечує проходження періодичних обов`язкових профілактичних медичних оглядів. Майно Центру творчості формується за рахунок бюджетного фінансування через управління освіти, доходів від надання платних послуг населенню, надходжень від здачі в оренду приміщень, костюмів, платних гуртків, добровільних внесків приватних та юридичних осіб. Має відокремлене майно, самостійний баланс, розрахункові реєстраційні рахунки. Центр творчості діє на засадах господарського розрахунку, повної економічної та правової самостійності. Центр творчості використовує у своїй діяльності механізм господарювання, який об'єднує бюджетні та позабюджетні надходження в єдиний фонд фінансових ресурсів. Порядок ведення бухгалтерського обліку в Центрі творчості визначається чинним законодавством. За рішенням засновника, виконавчого комітету міської ради, Департаменту освіти та гуманітарної політики Черкаської міської ради в Центрі творчості бухгалтерський облік ведеться самостійно. Заробітна плата педагогічним працівникам, персоналу закладу нараховується згідно Інструкції “Про оплату праці працівникам бюджетних установ і організацій на основі єдиної тарифної сітки” та Положення “Про платні послуги”. Діловодство Центру творчості ведеться відповідно до встановленого Міністерством освіти і науки, молоді та спорту України порядку на державній мові. Звітність закладу встановлюється відповідно до вимог МОН, державної статистики. Центр творчості має повну фінансову самостійність і працює за штатним розписом і кошторисом витрат, затвердженим Департаментом освіти та гуманітарної політики Черкаської міської ради. У ПНЗ «Центр дитячої та юнацької творчості м.Черкаси» мають змогу отримувати якісну позашкільну освіту всі мешканці міста Черкаси, незалежно від національності, соціального походження і майнового стану, ставлення до релігії, місця проживання та стану здоров’я. Навчально-виховний процес здійснюється за робочим навчальним планом, річним планом роботи, які затверджені директором Департаменту освіти та гуманітарної політики Черкаської міської ради і програмами, затвердженими методичним кабінетом установ освіти Департаменту освіти та гуманітарної політики Черкаської міської ради. Навчальний рік розпочинається 1 вересня, комплектація гуртків, груп та інших творчих об’єднань здійснюється у період з 1 по 15 вересня. Тривалість одного заняття в закладі визначається навчальними планами і програмами з урахуванням вікових категорій і становить: v віком від 5 до 6 років – 30 хвилин; v віком від 6 до 7 років – 35 хвилин; v старшого віку – 45 хвилин. Гуртки та групи класифікуються за трьома рівнями: v початковий; v основний; v вищий. ЦДЮТ організовує навчально-виховну роботу у своєму майновому комплексі та на базі загальноосвітніх навчальних закладів відповідно до укладених угод. ПНЗ «Центр дитячої та юнацької творчості м.Черкаси» працює згідно зі Статутом, Колективним договором та нормативними документами. У здійсненні навчально-виховного процесу значну роль відіграють:
Про рівень навчально-виховного процесу в закладі свідчить велика кількість перемог здобувачів освіти , вихованців ЦДЮТ, у різного рівня конкурсах та змаганнях. Загалом у ЦДЮТ два колективи мають почесне звання «Народний художній колектив» це ансамбль народного танцю «Веселка» (керівник Липова О.П.), студія сучасної музики «Сузір’я» (керівник Шамрай Л.І.) та 12 дитячих творчих колективів, що мають почесне звання «Зразковий художній колектив»:
ПНЗ «Центр дитячої та юнацької творчості м.Черкаси» спрямовує свою діяльність на підвищення рівня навчально-виховного процесу, виправлення недоліків, виявлені в попередні роки, налагодження тісного контакту з загальноосвітніми закладами міста в питаннях профільного навчання, вирішення нагальних питань та завдань, викладених в основних законодавчо-правових актах Міністерства освіти і науки України, управління освіти і науки Черкаської обласної державної адміністрації, департаменту освіти та гуманітарної політики Черкаської міської ради. На 2022-2026 роки планується оновлення змісту в вирішенні основної педагогічної проблеми, над якою працює заклад: пошук та впровадження в практику нових форм роботи з обдарованими дітьми. Продовжити розвивати конкурсну форму роботи на міському рівні з залученням загальноосвітніх закладів міста, ігрові програми, культурно-масові заходи для дітей міста. Якісно нового розвитку потребує методична робота, що має сприяти удосконаленню змісту навчальних програм керівників гуртків, вивченню, узагальненню та впровадженню в практику роботи передового педагогічного досвіду кращих керівників гуртків ЦДЮТ, області та України в цілому. Особлива увага приділяється внутрішній системі забезпечення якості освіти¸ основними завданнями є: - підвищити якість освітньої діяльності та якість освіти; - проводити моніторинг технологій навчання; - проводити моніторинг ресурсного потенціалу закладу; - проводити спостереження за станом соціально-психологічного середовища закладу; - здійснювати контроль стану прозорості освітньої діяльності та оприлюднення інформації щодо її результатів; - здійснювати контроль виконання чинного законодавства в галузі освіти, нормативних документів та рішень педради; - вивчати результати педагогічної діяльності, виявляти позитивні і негативні тенденції в організації освітнього процесу та розробка на цій основі пропозицій з поширення передового педагогічного досвіду й усунення негативних тенденцій; - збирати, обробляти та накопичувати інформацію для підготовки проектів рішень; - аналізувати результати реалізації наказів і розпоряджень; - надавати методичну допомогу педагогічним працівникам; - здійснювати контроль за дотриманням академічної доброчесності в закладі; - здійснювати контроль за створенням умов для навчання дітей з особливими освітніми потребами; - оптимізувати освітнє середовище закладу; - створити умови для підвищення рівня професійної компетентності та майстерності педагогічних працівників. 2. Внутрішня система забезпечення якості освіти передбачає: - стратегію та процедури забезпечення якості освіти; - критерії, правила і процедури створення оптимального освітнього середовища; - критерії, правила і процедури оцінювання здобувачів освіти; - критерії, правила і процедури оцінювання педагогічної діяльності педагогічних працівників; - створення в закладі інклюзивного освітнього середовища; - критерії, правила і процедури оцінювання управлінської діяльності керівних працівників закладу; - механізми забезпечення академічної доброчесності; - інші процедури та заходи, що визначаються спеціальними законами або документами закладу. 3. Стратегію та процедури внутрішнього забезпечення якості освіти, систему та механізми забезпечення академічної доброчесності схвалює педагогічна рада ЦДЮТ та затверджує наказом директора. Самооцінювання якості освітньої діяльності та якості освіти за процедурами, визначеними в цьому Положенні, здійснюється щороку в травні. Учасниками самооцінювання якості освітньої діяльності та якості освіти є керівництво закладу, педагогічні працівники закладу, здобувачі освіти, їхні батьки або інші законні представники. Контроль внутрішньої системи забезпечення якості освіти здійснює директор закладу, за його дорученням заступники директора з навчально-виховної роботи або створена з цією метою комісія. Як експерти до участі в контролі можуть залучатися сторонні компетентні організації й окремі фахівці. Для забезпечення керування процесом вивчення якості освітньої діяльності та якості освіти директором призначається відповідальна особа – заступник директора з навчально-виховної роботи.
Стратегія та процедури забезпечення якості освіти
Стратегія забезпечення якості освіти ґрунтується на таких принципах: - відповідальності за забезпечення якості освітньої діяльності та якості освіти; - системності в управлінні якістю освітньої діяльності та якості освіти; - партнерства; - здійснення обґрунтованого моніторингу якості освітнього процесу; - відкритості інформації та прозорості процедур системи забезпечення якості освіти. Основні процедури забезпечення якості освітньої діяльності та якості освіти: - оцінювання навчальних досягнень здобувачів освіти; - щорічний моніторинг навчальних досягнень здобувачів освіти; - самооцінювання якості освітньої діяльності та якості освіти; - моніторинг професійного зростання керівних та педагогічних працівників; - вдосконалення навчально-матеріальної бази для організації освітнього процесу; - розвиток інформаційних систем для ефективного управління освітнім процесом; - забезпечення публічності інформації про діяльність закладу; - забезпечення ефективної системи та механізмів академічної доброчесності педагогів і здобувачів освіти - запобігання та протидія булінгу (цькуванню) - створення умов для навчання дітей з особливими освітніми потребами.
Критерії, правила і процедури створення оптимального освітнього середовища
Оцінювання освітнього середовища закладу освіти відбувається за такими критеріями: - забезпечення комфортних і безпечних умов навчання та праці; - забезпечення навчальними та іншими приміщеннями для реалізації освітньої програми; - застосування підходів для адаптації та інтеграції здобувачів освіти до освітнього процесу, професійної адаптації працівників; - планування та реалізація діяльності щодо запобігання проявам дискримінації, булінгу (цькуванню); - облаштування приміщень і території закладу з урахуванням принципів універсального дизайну та розумного пристосування; - забезпечення архітектурної доступності території та будівель для учнів з особливими освітніми потребами; - формування освітнього простору, що мотивує до навчання здобувачів освіти. Оцінювання освітнього середовища відбувається у способи: - спостереження за навчальним процесом; - анкетування педагогічних працівників; - анкетування здобувачів освіти; - анкетування представників здобувачів освіти, представників громадськості.
Критерії, правила і процедури оцінювання здобувачів освіти
Критеріями оцінювання якості освіти здобувачів освіти ЦДЮТ є: - щорічний моніторинг навчальних досягнень здобувачів освіти; - щорічний моніторинг педагогічної діяльності (спостереження за проведенням навчальних занять); - спостереження за освітнім середовищем (санітарно-гігієнічні умови, стан забезпечення навчальних приміщень, безпека життєдіяльності); - аналіз даних та показників, які впливають на освітню діяльність; - підсумкове оцінювання вихованців; - ступінь виконання програмових вимог, - участь у підсумкових заходах: концертах, змаганнях, конкурсах. Для оцінювання якості освіти велике значення має думка самих здобувачів освіти та їх законних представників.
Критерії, правила і процедури оцінювання педагогічної діяльності педагогічних працівників
Основними критеріями оцінювання педагогічної діяльності педагогічних працівників є: - освітній рівень; - вміння педагога планувати свою діяльність та аналізувати її результативність; - використання компетентісного підходу до навчання та реалізація індивідуальних освітніх траєкторій для здобувачів освіти; - результати атестації, сертифікації; - підвищення рівня професійної компетентності та майстерності; участь у розробці авторських програм та (або) навчальних посібників, затверджених (схвалених) в установленому порядку; - наявність методичних розробок, статей тощо; участь в інноваційній роботі, втілення освітніх проектів. провадження експертної діяльності. Оцінювання педагогічної діяльності педагогічних працівників відбувається у способи: - вивчення документації, зокрема календарно-тематичного плану; - спостереження за навчальним заняттям; - інтерв’ю за результатами спостереження за навчальним заняттям; - анкетування здобувачів освіти та їхніх законних представників; - ведення діагностичних карт.
Критерії, правила і процедури оцінювання управлінської діяльності керівних працівників закладу освіти
Оцінювання управлінської діяльності керівних працівників школи здійснюється за такими критеріями: - наявність стратегії розвитку та системи планування діяльності закладу; - сформованість процесу управління внутрішньою системою забезпечення якості освіти; - здійснення самооцінювання управлінської діяльності; - формування відносин довіри, прозорості, дотримання етичних норм; - планування та вживання заходів щодо утримання в належному стані будівель приміщень і обладнання закладу; - ефективна кадрова політика керівника закладу; - налагодження конструктивної співпраці усіх учасників освітнього процесу; - впровадження та реалізація політики академічної доброчесності, наявність та ефективність системи моральних стимулів для досягнення високого рівня якості освітнього процесу. Оцінювання управлінської діяльності керівних працівників відбувається у способи: вивчення документації, зокрема Стратегії розвитку, Статуту закладу, річному плану роботи на рік, протоколів засідань педагогічної ради, наказів керівника з питань основної, адміністративно-господарської діяльності та кадрових питань; анкетування педагогічних працівників, здобувачів освіти та їхніх законних представників.
Механізми забезпечення академічної доброчесності
Механізм забезпечення академічної доброчесності функціонує відповідно до статті 42 Закону України «Про освіту»
Створення в закладі інклюзивного освітнього середовища, універсального дизайну та розумного пристосування
Особам з особливими освітніми потребами освіта надається нарівні з іншими особами і враховує індивідуальні потреби таких осіб, визначені в індивідуальній програмі розвитку. Категорії осіб з особливими освітніми потребами визначаються актами Кабінету Міністрів України. Здійснюється забезпечення необхідними навчально-методичними і наочно-дидактичними посібниками та допоміжними засобами навчання відповідно до потреб здобувача освіти.
Забезпечення публічної інформації.
Публічність інформації про діяльність закладу забезпечується згідно з Законом України «Про освіту» та іншими нормативно-правовими актами. На офіційному сайті ЦДЮТ розміщується інформація, яка підлягає обов’язковому оприлюдненню та постійно оновлюється. Також інформація про діяльність закладу може розміщатись у ЗМІ та соціальних мережах. З метою задоволення потреб дітей міста планується оновити напрямки творчої діяльності гуртків, відкрити нові гуртки, сприяти залученню в них більшої кількості дітей. Зміцнення матеріально-технічної бази закладу – одна з головних проблем, що буде вирішуватись протягом всього терміну (ремонт даху, ремонтні та упоряджувальні роботи навчальних приміщень, оновлення костюмного парку, придбання реквізиту, обладнання, переобладнання кабінету інформатики та приміщення клубу акваріумістів). Постійна увага приділятиметься підвищенню якості атестації педагогічних працівників, підвищенню кваліфікації, дотриманню Правил внутрішнього розпорядку та техніки безпеки, протипожежної безпеки та виробничої санітарії.
Організація навчального процесу
Робота з педагогічними кадрами
Організація навчально-виховного процесу
Організація гурткової роботи за напрямами діяльності
Заходи щодо зміцнення матеріально - технічної бази тис. грн.
|