Судномодельний гурток "Флагман" проводить дистанційні заняття |
Судномодельний гурток "Флагман" проводить дистанційні заняття, вихованці не припиняють отримувати завдання від свого керівника та виконувати їх. Сучасні моделі яхт. Установка та налаштування вітрил і рангоуту Гарну модель яхти можна придбати за гроші або побудувати. А ось навчитися налаштовувати і керувати моделлю яхти - це зовсім інша справа. З одного боку, тут потрібне вміння ходити під вітрилом, і, з іншого боку, вміння налаштовувати яхту. Ні те, ні інше не купиш. Тут можна тільки вчитися, підглядати, пробувати і набиратися досвіду. Зрозуміло, є книги по «великому» вітрильному спорту, присвячені цим питанням. Але не все, описане в них, переносимо на наші моделі. Істотною відмінністю, в числі іншого, є те, що озброєння «великої» яхти може підлаштовуватися безпосередньо на місці під поточний курс і умови в реальному часі. Стосовно до моделей, навпаки, потрібні «універсальні налаштування», що задаються на березі, які повинні потім працювати на всіх курсах і, згідно з правилами, не можуть змінюватися за допомогою системи радіоуправління. Такі налаштування повинні виявитися придатними і для курсу фордевінд, і для галфвінд, і для бейдевінд. При цьому найбільша увага приділяється налаштуванням для курсу бейдевінд. images/stories/News/2022/1678/Part1.docx images/stories/News/2022/1678/Part2.docx images/stories/News/2022/1678/Part3.docx images/stories/News/2022/1678/Part4.docx images/stories/News/2022/1678/Part5.docx images/stories/News/2022/1678/s1.docx images/stories/News/2022/1678/s2.docx Кольорові метали і сплави 1. Сплави міді - Латунь – сплав міді та цинку з іншими легуючими елементами (нікелю, свинцю, марганцю, заліза та інших елементів). Латунний сплав позначають буквою «Л», після чого слідують букви основних елементів, що утворюють сплав. У марках деформівних латуней перші дві цифри після букви «Л» вказують середній вміст міді у відсотках. Наприклад, Л70 - латунь, що містить 70% Cu. У разі легованих деформівних латуней вказують ще букви і цифри, що позначають назву і кількість легуючого елемента, ЛАЖ60-1-1 означає латунь з 60% Cu, леговану алюмінієм (А) в кількості 1% і залізом (Ж) у кількості 1%. Вміст Zn визначається по різниці від 100%. У ливарних латунях середній вміст компонентів сплаву у відсотках ставиться відразу після букви, що позначає його назву. Наприклад, латунь ЛЦ40Мц1,5 містить 40% цинку (Ц) і 1,5% марганцю (Мц). - Бронза - сплав міді з оловом (в якості основного компонента), але до бронз також відносять мідні сплави з алюмінієм, кремнієм, берилієм, свинцем і іншими елементами, за винятком цинку (це латунь) і нікелю (це мельхіор). Бронза використовується завдяки стійкості до механічного стирання і високої корозійної стійкості бронзова продукція застосовується для виготовлення деталей машин і приладів, які беруть участь в рухливих вузлах в процесі тертя. Деталі з бронзи вимагають періодичної заміни, тобто є витратними. 2. Сплави на основі алюмінію Алюмінієві сплави –це сплави, основою яких є алюміній. Найпоширенішими легуючими елементами в складі алюмінієвих сплавів є: мідь, магній, марганець, кремній і цинк. В основному алюмінієві сплави можна розділити на дві основні групи: ливарнісплави і сплави, які деформуються (конструкційні). До сплавів, які деформуються відносяться АК4, Ак6, АК8. У вигляді листового матеріалу, який добре обробляється штампуванням, застосовуються сплави алюмінієво-магнієві сплави АМГ. Сплави системи АМГ (Al-Mg)характеризуються поєднанням задовільної міцності, хорошої пластичності, дуже хорошої зварюваності і корозійної стійкості. Алюмінієво-марганцеві сплави АМЦ (Al-Mn) мають гарну міцність, пластичність і технологічністю, високу корозійну стійкість і гарну зварюваність. Дюралюміній або дюраль - високоміцний сплав на основі алюмінію (алюмінієвий сплав) з добавками міді, магнію і марганцю. Основними легуючими елементами в ньому були мідь (4,5% маси), магній (1,5%) і марганець (0,5%); інше - алюміній (93,5%). Застосування - основний конструкційний матеріал в авіації, космонавтиці і інших областях машинобудування, для яких принципову роль грає мінімальна маса конструкції. Марки –Д1, Д16, Д18, В65, Д19, В17, ВАД1. Літера «Т» додається у кінці назви тоді, коли виріб з цього сплаву термооброблено. Щільність алюмінієвих сплавів 0.26 – 0.28 г/куб.см (у сталі 0.78), що робить його незамінними у літако- та ракетобудуванні. 3. Сплави на основі магнію Магній є хімічно активним металом. На повітрі утворюється оксидна плівка МgО в силу більш високої щільності, ніж у самого магнію, розтріскується і не має захисних властивостей. Порошок і стружка магнію легко спалахують. Гарячий або розплавлений магній при контакті з водою вибухає. Палаючий магній неможливо загасити водою – вода розкладається на водень та кисень, що призводить до вибуху. Магній та його сплави мають надлегку вагу – його щільність 0.17-0.18 г/куб.см. Основна галузь застосування – літакобудування. На деталі з магнієвих сплавів обов’язково наносять захисне покриття – анодування або (і) фарбування, яке запобігає корозії. 4. Титанові сплави Перевагами титанових сплавів перед іншими конструкційними матеріалами є їх висока міцність і жароміцність у поєднанні з високою корозійною стійкістю. Крім того, титан і його сплави добре зварюються. Титанові сплави мають невелику щільність – біля 0.45 г/куб.см. Якості титанових сплавів дозволяють їм застосовуватися в тих областях машинобудування, де потрібні висока міцність і жароміцність в поєднанні з високою корозійною стійкістю. Це відноситься, в першу чергу, до таких галузей техніки як авіабудування, ракетобудування, суднобудування, хімічна, харчова промисловістьта транспортне машинобудування . |